
Υποχρεωτικό
Υποχρεωτικό
Ιωάννης Καπόλος
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Διαλέξεις | 3 |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδικού Υποβάθρου (Υποχρεωτικό) |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: | ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | Ελληνική |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι |
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Σκοπός του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές τις διαδικασίες καταβολισμού των βιομορίων και τα σημεία που συναντώνται οι αναβολικές και καταβολικές πορείες και πως τα προϊόντα καταβολισμού κάποιων βιομορίων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βιοσύνθεση κάποιων άλλων βιομορίων. Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες ώστε: Να παρουσιάζει την πορεία μετατροπής της φωτεινής ενέργειας (ενέργεια φωτονίων ηλιακού φωτός) σε χημική ενέργεια με τη μορφή των διαφόρων βιομορίων. Να περιγράφει τις κύριες πορείες μεταβολισμού των υδατανθράκων όπως γλυκόλυση, γλυκονεογένεση, μεταβολισμό γλυκογόνου. Να έχει κατανοήσει και να περιγράφει τον κύκλου του κιτρικού οξέος (κύκλος Krebs) και του γλυοξυλικού οξέος. Να περιγράφει τις κύριες πορείες βιοσύνθεσης λιπαρών οξέων και λιπιδίων, αμινοξέων και πρωτεϊνών, νουκλεοτιδίων και νουκλεϊκών οξέων από γλυκόζη. Να γνωρίζει το ρόλο των νουκλεϊκών οξέων στη βιοσύνθεση των πρωτεϊνών. Να γνωρίζει τη συμβολή/συμμετοχή των βιομορίων στην επαγωγή μεταγωγής σήματος. |
Γενικές Ικανότητες |
Ο φοιτητής έχοντας ολοκληρώσει το συγκεκριμένο μάθημα θα έχει περεταίρω αποκτήσει τις ακόλουθες ικανότητες: Αυτόνομη Εργασία Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προαγωγή δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
Το μάθημα είναι θεωρητικό. Περιεχόμενα μαθήματος: Γενικές αρχές μεταβολισμού. Βασικές έννοιες βιοενεργητικής. Μεταβολικός έλεγχος. Ο ρόλος του ATP Μεταβολισμός υδατανθράκων Γλυκόλυση. Αντιδράσεις της γλυκόλυσης Η τύχη του πυροσταφυλικού οξέος σε αναερόβιες συνθήκες Αλκοολική ζύμωση Οξειδωτικές διαδικασίες: Κύκλος του κιτρικού οξέος και το μονοπάτι των φωσφορικών πεντοζών Μεταφορά ηλεκτρονίων και οξειδωτική φωσφορυλίωση Η αναπνευστική αλυσίδα Βιοσύνθεση υδατανθράκων Βιοσύνθεση δισακχαριτών Ο αναγωγικός κύκλος του C3 Βιοσύνθεση αμύλου και σακχαρόζης στα φύλλα των C3 φυτών Μεταβολισμός λιπιδίων Μεταβολισμός αμινοξέων Μεταβολισμός νουκλεοτιδίων - Βιοσύνθεση πρωτεϊνών |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Πρόσωπο με πρόσωπο σε αμφιθέατρο. | ||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
|
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class. Χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας με ηλεκτρονικά μέσα. |
||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
|
||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ |
Η γλώσσα αξιολόγησης είναι η ελληνική. Το μάθημα εξετάζεται με γραπτή δοκιμασία η οποία περιέχει ερωτήσεις ανάπτυξης και συνδυαστικές ερωτήσεις θεωρίας. Στο συνολικό βαθμό αξιολόγησης του μαθήματος συμμετέχει κατά 100% ο βαθμός αξιολόγησης της γραπτής δοκιμασίας. |
Berg, J.M., Tymoczko, J.L., Stryer, L. (2014). Βιοχημεία. ITE-Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Clark, J., Switzer, R. (2007). Πειραματική Βιοχημεία. ΙΤΕ-Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης. Lehninger, Α. Nelson, D. Cox, M. (1993). Principles of Biochemistry. Worth Publ. Inc. Γεωργάτσος, Ι.Γ. (2005). Εισαγωγή στη Βιοχημεία. Σ. Γιαχούδη & ΣΙΑ Ο.Ε. Θεσσαλονίκη. Δημόπουλος, Κ.Α. - Αντωνοπούλου, Σ. (2009). Βασική Βιοχημεία, Αθήνα. Διαμαντίδης, Γ. (2007). Εισαγωγή στη Βιοχημεία. University Studio Press. Θεσσαλονίκη. Κατινάκης, Π. (2004). Βιοχημεία. Εκδόσεις Έμβρυο, Αθήνα. |